SÅ HÄR HANDLAR DU

Här får du hjälp med hur du handlar dina varor på Helgess.se.
Bildguide »
En guide på fem steg med bilder och text, rekommenderat till dig som känner sig extra osäker.
Textguide »
En guide med enbart korta punkter med text, rekommenderat för dig som är mer van.
KÖPINFORMATION

VAROR
Vi har ett visst antal lagerförda varor av varje sort, bortsett ifrån de unika varorna som det endast finns 1 exemplar av. En order begränsas till det antal varor vi har i lager. Om du vill köpa fler måste du kontakta oss via telefon. Lagret fylls på efter hand. Om en vara är slut så var vänlig och titta in igen vid ett senare tillfälle.
VARUKORGEN
Varorna i din varukorg kan, under tiden du handlar, ta slut. Det beror på att någon annan slutfört sin beställning innan dig och då gjort slut på varorna i lager. Om detta händer så kommer du att meddelas när du går till kassan.
PRISER
Alla priser på helgess.se är inklusive moms i svenska enkronor (SEK).
FRAKTKOSTNAD
Vi debiterar faktisk fraktkostnad.
Eftersom fraktkostnaden varierar beroende på vikten av din beställning så kan vi inte ange den i förväg. Den tillkommer på priset och anges i fakturan som skickas med i din beställning. Fraktkostnaden är enligt postens prislista.
Postens postförskottsavgift tillkommer.
(http://www.posten.se)
BETALNING
Betalning sker mot postförskott om inte andra villkor överenskommits. Postens postförskottsavgift tillkommer på fakturan.
LEVERANS
Lagerförda varor levereras normalt inom 8 dagar.
TRANSPORTSKADA
Synliga skador skall omedelbart anmälas till leverantören.
ÅNGERRÄTT
Som kund till oss har du alltid 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du hämtat varorna från ditt utlämningskontor.
Returfrakt och ev. transportskada vid retur betalar Du själv. Medsänd originalfaktura och en beskrivning av anledning till retur. Varorna får inte vara använda. Kontakta oss före retur.
REKLAMATION
Är det, trots vår kontroll, fel på levererad vara så betalar vi naturligtvis fraktkostnaden för varan som skickas tillbaka till oss.
Packa varan väl och skicka den som vanligt postförsändelse. Kontakta oss alltid före reklamation.
VARFÖR FUNGERAR INTE KÖPKNAPPEN?
Det kan vara så att din dator inte är inställd för att acceptera s.k. "cookies". Det måste den klara för att du ska kunna vara kund hos oss. Så här gör du för att ändra inställningen:
Netscape Navigator 6.0
Klicka på "Edit" högst upp i din webbläsare. Sedan väljer du "Preferences". Lite längre ned i den lista du då kan se finns något som heter "Advanced", klicka på den. Då kommer det upp en ruta till höger med texten "Accept all cookies" som du klickar på. Slutligen stänger du och du kan nu handla hos oss.
Microsoft Internet Explorer 5.0
Klicka på "Alternativ" menyn högst upp i din webbläsare. Sedan väljer du "Avancerat", klicka på den. Då kommer det upp en ruta till höger med texten "Acceptera alltid cookies" som du ska klicka på. Slutligen stänger du och du bör nu kunna handla hos oss.
KRAV PÅ DIN WEBBLÄSARE
För att vi ska kunna visa vad du har i din varukorg behöver du aktivera session-cookies för adressen www.helgess.se i din webläsare.
Webbsidan är testad på Internet Explorer version 5.5 och version 6 samt Mozilla Firefox version 1.5.0.3.
Vi använder javascript för att du ska kunna lägga varor i din korg. Därför behöver du även tillåta javascript från vår webbplats i din webbläsare.
Javascriptstöd finns det i de flesta moderna webbläsare sedan flera år tillbaka, ladda ner en uppdaterad version av webbläsaren om du får problem:
Netscape: www.netscape.com
Microsoft: www.microsoft.com
Mozilla firefox: www.mozilla.com/firefox
VAD ÄR COOKIES?
Session-cookies är en liten textfil som sparas tillfälligt på din hårddisk. Vi använder session-cookies vilket innebär att cookien ligger på hårddisken så länge du använder webb-läsaren, när alla webbläsarfönster stängs så tas Helgess session-cookies bort från hårddisken. Cookien används på hemsidan för att kunna hålla reda på din varukorg.

|